Tänk om

Tänk om man skulle kunna skapa egen tid?
När jag var liten drömde jag alltid om att stoppa tiden. Pausa ett slag och upptäcka världen på min egen hand. Jag såg ett avsnitt ur någon serie när jag var mindre, med en magiskt klocka fanns det faktiskt möjlighet att stoppa tiden.
Om detta var möjligt för mig, så skulle jag förmodligen tagit chansen. Tänk att vara den enda levande medans alla andra sitter i samma position. Tänk vilka situationer alla människor skulle vara i, jag skulle kunna tjuvkika på dem alla. Jag skulle ta mig över till alla andra länder, kanske genom att köra bild vilket skulle vara lättast eftersom att allt annat skulle stå still och jag kan faktiskt inte konsten att varken köra båt eller flyga flygplan.
Men tänk att kunna ta sig vart man vill, ensam utan att någon stör dig eller vill dig något. Jag skulle se hur det var i Paris, London, New York, Afrika.. jag skulle stjäla från de rika och ge till de fattiga. Tänk om man utan tid skulle kunna förändra världen?
Men jag skulle framför allt sätta mig och titta på människor, stirra ut dem. Tänk att kunna sitta och kolla någon i ögonen hur länge som helst. Vad skulle de tänkt om tiden inte stod still? Skulle de överhuvudtaget märka att jag varit där, att de blivit beskådade. 
Jag skulle ta chansen att göra allt, men tänk om det skulle bli slutet. Tänk om jag skulle dö och tiden skulle stanna för evigt? Då skulle jag vara den enda som åldrades.
Men vad skulle hända om jag inte dog, utan startade tiden igen? För mig skulle ju tiden gått och allt skulle vara annorlunda. Jag skulle aldrig bli mig igen, men alla andra skulle vara de. 
När jag ätnker efter så är det nog bra med tiden som den är, att den får gå och gå och gå. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0