Imorgon åker jag till Lidk och går på Rix fm med Andrea,Filip och Alice typ. Sen sover vi hos Alice :D<3

Nykommen göteborg.

Hej grabbar,pojkar,män,flickor osv. kom precis hem från lilla Göteborg med en kasse (hade inhandlat två par byxor, helt okej men gick bara på 200:-) , så jag har fortfarande pengar att bränna :D.
Åkte dit med 10 tåget tillsammans med Sandra och Andrea! Sedan träffade vi Nilla och någon filur som hette Robin där.
Vi käkade på rut.mf, där Andrea gjorde sönder en gaffel och vi garva sönder, haha! Ännu en grej var när vi skulle prova byxor på cheap shop, Andrea kom verkligen inte ur sina byxor. Jag fattade inte hur hon fått på sig dom XD det här säger jag bara inte lixom, HON KOM INTE UR DOM! Vi dog nästan, men jag hjälpte henne ur dom sen (Y) Byxorna där kostade 50-100:- st.
Sedan åkte vi till Järntorget för att gå i en secondhand butik som inte alls var något kul, så vi tog spårvagnen tillbaka igen :D Sedan skulle vi dra till alladin och röka vattenpipa men fick inte sitta där inne 5 st när det bara var ja goch nilla som ville röka, så vi drog :(
Sen strövade vi la runt lite och sådär.
Rätt jävla bra dag när jag tänker efter :D Saknar Nilla, men vi syns den 6:e igen :D<3

jag och sandra är sexy på väg till gbg,

19.27

PRYTZ OCH STEFAN ÄR NÖRDAR :D
Men vem sitter vid datan nu? // prytz
prytzjävel

JÄÄÄÄVVVVVLLLLLLAAAAARRRRRR¤RRR *blir blockad*

lol

Lisa Norrström!

Detta inlägg är tillägnat min kära vän Lisa, eftersom att hon är typ den enda som läser denna blogg :) Desutom är hon en sånn där riktigt sann vän. Det säger jag bara inte, som jag kanske gjort utan att tänka mig före till andra. För Lisa är ingen jag brukar umgås med sådär jätte mycket, men när det behövs så finns hon där. Det är sådant som är vänskap.
Tack kära bästa Lisa för att du är den du är! <3

Lisas blogg - Liisfiis.blogg.se

00.08

sommarlovet startar ganska trögt ändå, alla är så tråkiga. UMGÅS MED MIG♥

midnatt.

Nog har jag känt mig lite hängig idag alltid, sov i 2 timmar förut. Har kännt mig lite dissad också, men jag är ju i Värsås så jag antar att jag får skylla mig själv.
Jag vet att sommarlovet inte kommer bli som jag tänkt mig, men jag hoppas ändå att något händer, något jag önskar.
Jag har fortfarande inte fattat att jag slutat helena och ska börja gymnasiet. Ofatbart. Men jag log trotts allt idag när jag tänkte på västerhöjd. Jag hoppas allt blir bra,
En sak jag insett nu är iallafall hur mycket jag saknar Cypern, gud... och jag ska inte dit förens om ett år. Jag krossas.
Imorgon åker jag till Skövde igen.. undrar varför? pff.
Sen åker jag till Kusten på Torsdag, hoppas jag blir borta i en evighet!
Nu ska jag kolla på House, har sett 10 avsnitt nu när jag vart i Värsås, mycket. Take care ♥

buhuu.

Fy fan vad jag saknar Cypern, det är inte sant att jag är hemma i regnet igen :(

Sommarlov ;G

Har hänt skit mycket de senaste dagarna, skolavslutning, sista natten med gänget, syrran har åkt, lisa fylde år igår och fest i Karstorp.
Kom hem runt 1 igår efter att ha strövat runt där nere vid vår lilla sjö. De flesta var väll där antar jag, träffade många roliga prickar. Men när poliserna kom drog alla åt olika håll och de blev trist. Grattis Lisa hur som helst som fyllde år igår! :)
Vet inte riktigt vad som händer idag, chill - vi har sommarlov.

skolavslutning imorgon

Trevlig start på dagen med sovmorgon idag! Sedan var det konsert i gympasalen klockan 10, jätte trevligt. Amanda Larsson, Frida Julia och Andrea... alla var jätte bra. Speciellt vår rektor som sjöng någon rolig country låt om en häst, haha!
Jag kommer sakna allt något enormt, sussie började gråta när F-J-A flickorna sjöng. Imorgon blir det nog många tårar.
Ikväll är det iallafall avslutnings middag :) Sen bär det av till Värsås antar jag. Komemr bli tid för myckete tänkande, hoppas bara det itne blir för mycket nu innan skolan slutar för det orkar vi inte. puss♥

Cypern Resedagbok 2-9 Juni-08

2 Juni - Flygplatsen 04.46

Ett öronbedövande ljud ekar i hela byggnaden. De håller på och borrar eller liknande.
Vaknade 01.10 och vi åkte ungefär 01.30 imorse. Hade svårt att somna inatt så jag sov nog ungefär 2 timmar. På vägen såg vi 2 rådjur, 2 rävar och en hare, men änven något konstigt på rastplatsen innan Alingsås.
Där stod det 2 utländska bilar, 2 tält och det låg en massa kläder utslängda överallt. Vid ett träd låg dessutom en tant och snarkade. De måste ha varit zigienare eller något liknande.

Mamma säger nu att en tant ska checka in våra väskor så att vi slitter ljuder, ganska bra - mamma bestämmer.
Taxin var sjön att åka i.
Morgan har gått till forex för att växla pengar och inom 2 timmar sitter vi på planet, har inte fattat det än.
Resande eljen

2 Juni - Flygplanet 08.00

Nu har vi lyft. Jag kan se Sverige under mig och det är fin fint. Inte för att jag känner mig speciellt göad utan mest sur och trött. Men när vi väl är framme om 4 timmar kan jag ju pusta ut. Radio kanalen kanske inte är den bästa och jag är hungrig, men snart blir det räkröra, kött och kaka :) + film.
Har hittils gjort av med 100 Svenska kronor på tidning+bok. Ska läsa lite nu och njuta av att alla andra har börjar skolan :)
Larnacas flygplats
//resande eljen

2 Juni - Hotellet 22.30 (21.30 hemma)

Nu är det inte ens Svensk tid längre. Vi landade på Cypern klockan kvart i 12 svensk tid och skulle egentligen landat runt halv 12. Flygresan kändes enormt långsam och jag var glad att komma ifrån planet.
Det var svettigt och varmt på flygplatsen då vi väntade på väskorna, men ännu varmare ute. Som tur var, så var det svalt i bussen.
Hotellrummet överasskade oss och var dubbelt så bra som andra gången. En frukt korg, vin, blommor, chips och en massa läsk väntade oss i rummet. Det känns fortfarande inte som att jag är här.
Det är ungefär som hemma iallafall med en sak, spindlar. Hittade en lika stor som pappas på väggen där jag ska sova, mys!
Jag och morgan har både hunnit med att bada i havet och poolen. Havet var det blåsigt vid men ändå riktigt skönt. Poolen var skitvarm :) Vi käkade världens godaste hamburgare på La Tasca. Sen gick vi till Nissie Beatch, där det var bröllop som vanligt, ut mysigt :).
Sova nu och imorgon STEKA.
fruktkorg,blommor,vin och ships på rummetroyalsängarnautsikt från hotellet.shoppade i airshoppenEljenblommor luktar godast på Cypern.

3 Juni - Solsidan/hotellet 09.45

Godmorgon godmorgon. Jag sitter på vår baksida i solen. Man börjar svettas efter en minut här. Vi har ett par danskar till grannar eftersom att det är ett skandinaviskt hotell. Det är lite moln på himlen och säkert lite blåsigt vid havet. Men vi ska dit snart ändå, efter vi varit vid välkomsmötet som vi egentligen inte behöver gå på.
Jag har aldrig sovit så gott som jag gjorde inatt och när jag vaknade så var jag helt död.
Frukosten vaknade vi till klockan halv 9 och Mmmm... melon, bacon och nutella ;G
Senare ska vi nog gå till små affärerna häromkring.
palmerThe familyunderbar trollsländapoolen

3 Juni - Sängen 22-23

Oh, gud, gud,gud,gud. Jag är i paradiset.
Efter mötet idag gick vi till stranden, solade och badade. Vi snackade med mannen som hyrde ut vattenscotrar och han var grymmt cool. Vattnet var varmt och solen sken. Jag har la bränt mig lite och så men det gör inget.
Till lunch åt vi varsin sandwitz på resturangen vid havet och sen gick vi hem.
Mamma och jag gick till de små affärerna precis vrevid hotellet, men köpte inget.
Sen blev det stressigt men vi hann tillbaka till den cypritotiska bufén iallafall.
Sen bestämde vi oss för att försöka gå till Aiya Napa. Vi kom faktiskt dit och satte oss vid klosterkyrkan igen.
Sen försökte vi hitta grabbarna grud, men efter att ha gått på den låga högljuda partygatan så tröttnade vi och gick mot en taxi.
Väl på väg hem, hittade vi grabbarna grus. Mamma skrek, chauffören stannade och vi gick in och frågade efter Amas son. Han var inte där utan skulle komma senare, men vi snackade lite ändå och gick sedan till limousin taxin som körde oss hem fort som attan och utan kontroll.
Nu ligger jag i sängen med skrivkramp och trötta ögon.

PS: ringde Sussie i skolan idag med.
Sunnybay

4 Juni - Tv tittandes 15.15

Nu sitter jag här i sängen och kollar på engelskt barnpogram. Mamma har lagat nudlar men köpte fel smak, räkor - uek.
Använder morgonrocken för första gången nu. Vi har badat nere vid havet hela dagen och blivit lite brunare. Har tyvärr bränt mig lite, men aja. Vi hittade läskiga snäckor vid havet idag, med levande varelser i XD ögonen var läskigast och varken jag eller Morgan vågade hålla i snäckan när djuret försökte ta sig ut. Vi fick släppa tillbaka snäckorna tyvärr :(. Sen hittade jag en sjöstjärna, tror jag att det var?
Ikväll blir det golf.
solasolabadabadasnigelns onda ögaEljen

4 Juni - Sängen 22.10

Ikväll har vi köpt hem mat, tänt ljus och ätit på balkongen.
Jag och Morgan spelade golf och jag vann såklart.
Har massa röda bett på kroppen, myggbett? :S

Imorgon klockan 8 åker vi till Paphos, säkert jobbigt ._. :P
Eljen

5 Juni - Buss till Paphos 10.00

Vi har en Norsk guide och nu orkar jag inte lyssna mer på henne.
Klockan 06.00 imorse valnade vi och åt frukost för att sedan gå mot bussen som skulle komma klockan 8.00.
Det kom en buss och vi gick mot den. Någon sekund senare stängde bussen igen. Vi skyndade att knacka på rutan och tur vad väll det eftersom att det var rätt buss. Konstogt att alla människor ska ha så bråttom.
Sen var vi i Larnaca och fick byta buss eftersom att det var något fel på andra bussens växellåda. Vi fick även en ny lite snyggare chaufför.
Efter ett tag stannade vi vid en rastplats (samma som när vi åkte till throdos).
Nu är vi på väg igen - mot Paphos!

//resande eljen

5 Juni - Bussen 11.45

Jag är så jävla lycklig.

5 Juni - Hemma 23.00

Jag är svin trött efter denna långa dag och skriver endast några punkter, det får räcka.
* Vi var vid Kourion teatern, skit fin och sjukt grymm akustik.
* Vi var vid Afrodites klippa.
*Vi besökte självklart Paphos
* Där besökte vi Paulus påle där han blev piskad.
* Sen åt vi på Debenhaus, ett köpcentrum.
* Hamnen var vi vid med.
* Sedan tog vi bussen hem igen.
* Vi blev bekanta med myggor/nyggbett i massvis.
* Badabadabada.
* Satt vid internet en stund.
* Kollade på showen som visades.
* Käkade en god La Tasca burger.
 mosaikplattor skapade av slavar 300 e.krKourin teaternKourion teaternAfrodite klippan - den minsta åt vänsterKyrkan vid Paulus påle.fejk Paulus pålenden riktiga Paulus pålehamnen i Paphos

6 Juni - Sängen 22.15

Vaknade upp med 40 myggbett, nu har jag ungefär 50-60 stycken. Vi åkte bussen till stan 9.30 och det var inte så farligt som jag trodde. Mamma skulle självklart springa till affären mitt emot kyrakan (gift shop) och köpa en massa prylar.
Själv väntade jag tills vi gick till maze, min favorit butik av alla butiker. Jag hittade direkt min skolavslutnings klänning :). När jag provade kom det en kvinlig expedit till mig och frågade om allt var bra och sa att jag passade perfekt i klänningen och att jag hade en mycket fin kropp, haha. Sen när jag gick in i provhytten igen så ropade hon "wait wait wait, I must see how you look in thies shoes" och så kom hon fram med ett par skor som var underbara och passade perfekt. Vi snackade om allt möjlogt och helt plötsligt sa jag " big big big big.." och pekade mot väggen. För där satt det en kackerlacka, stor som 2 femmor. Tjejen blev helt mållös och mamma sprang iväg :P Tjejen sa till en kille och han kom för att döda den, men jag hann ta ett kort först.
Jag hittade en underbar aftonväska till dressen också. Så som jag inte får 100 myggbett till så ska jag ha på mig de kläderna på skolavslutningen.
Vi gick till kloster gården igen eftersom att den är så fin. Gift shoppen blev mitt nästa stopp igen där jag köpte lite presenter. Bussen kom och vi steg på. Sen var vi hemma och gick till stranden. Vi badade en gång innan alla stora vågor kom och sen blev det bara solande. Min lunch blev en glass.
Mamma kom springadens mot oss där vi solade och sa att de jagade en orm. Någon sekund senare ser vi hur en man tar upp ormen och bär iväg med den ... han fick många blickar på sig.
Sen kom en av de snygga livvakterna och sa "boenos" till mig, Grrrrrrrr snyggsnygg. :)
På La Tasca var det Amerikansk bufe och vi åt och sen var det en pappegoj show med levande gojjor som vi kollade på i baren. Jag och Morgan spelade golf igen, jag vann som vanligt. (Y) *skryt*
Imorgon blir det sol och så kanske vi ska åka till Jasmins pub där tjejen jobbar.
kackerlackaen del av klosterträdgårdenfontän

7 Juni - Bordet 23.30

Frukost och sen ut till de små butikerna här vid hotellet. Blev inte mycket köpt innan vi sedan gick till stranden och solade. Det var röd flagg och höga vågor. Maten vi åt var utsökt och sen gick vi till poolen lite innan vi gick hem. Jag somnade i två timmar, mådde inget vidare. Duschade sen och åkte in till stan. Skulle tagit bussen, men den körde ifrån oss, haha. Så det fick bli buss med en chaufför som körde in oss på bakgatorna. Vi gick till the Jasmin bar där jag träffade Simona som hon henne :D Sen gick vi till Grabbarna grus för att se om Amas son var där den här gången, men nejdå.. han var på beatchparyt. Gick sen tillbaka till Simona och tog ett kort tillsammans med henne + att jag fick hennes mobil nummer.
Sen gick vi till kloster kyrkan igen, det underbaraste stället. Jag glömmer det aldrig.
Jag tog kort och flirtade med snygga killar, mamma skickade slängkyssar till en och fick tillbaka, haha.
Sen var vi duktiga och gick de 2,5 km hem igen till vårt hotell.
Imorrn som är om en halvtimme, kan jag säga "imorrn åker jag hem". </3
hotellet under nattenSimona och jagEljen

8 Juni - Flygplanet 16.10

Orkade inte skriva något igår kväll. Vi gick till stranden direkt på morgonen och var där hela dagen. Åt en sandwitz på resturangen och solade sedan vid poolen. Jag blev röd..röd..röd och det svider som fan. Vi käkade på La Tasca för sista gången och gick sedan hem och packade. Jag köpte lite små saker i minishoppen och sen gick vi till Nissie Beatch en sväng. Jag somnade och sov som en stock, orkade knappt upp när vi skulle checka in våra väskor på morgonen sen. Som vanligt blev det strul, men vi fick lämnat väskorna efter ett tag ändå :) Sen gick vi hem till hotellet ca en timme igen och sen sa vi hejdå till allt. Vi gick till buss 15 och åkte 40 minuter till Larnacas flygplats. Det gick snabbt genom tullen och allt och efter 1 timme vid tax freen var vi på planet, lite försenade men annars ok. Nu sitter jag här och vi landar i Sverige om ca 40 min. Vi har precis flygit ut från polen.
Det ska bli skönt att komma hem, men jag skulle helst stannat kvar några veckor till och sluppit skolavslutningen osv.

När jag blir äldre, ska jag iallafall gifta mig med en cypriot, eller en "cyper-idoit" som Morgan säger.
Eljen

9 Juni - Hemma 21.00

Det känns hemskt att vara här, tillbaka tillbaka.
När vi skulle landa med flygplanet fick jag världens trygg över vänster öga och det vägrade släppa förens vi kom ner lite till, det gjorde ont vill jag lova.
Fy fan, cypern </3 Sverige är så jävla mesigt så det är inte sant.

22.24

Ah, det sitter en fucking mygga på min data skärm.
Hur som helst, jag har det bäst (Y).
småbarnen här är söta.

Cypern, here I am.

Ofattbart, så jävla bra, hyper humör. Jag kan inte tala om hur jag mår.
Mamma är föresten bäst.
Vi gick precis in till Aiya napa, vilket är ungefär 2,5 mil och mamma mådde inte ens bra. starkt, mamma brukar inte klara sånt. Så satte vi oss vid klosterkyrkan och tog en massa kort, vi var äntligen där igen lixom.
Vi gick iallafall, och gick... tur att vi varit här förut och viste ungefär hur vi skulle gå. Det var mest danskar och engelskmän tyckte jag XD.
När vi kom dit tyckte mamma att vi skulle gå och leta efter grabbarna grus iallafall ( Där amas son skulle vara ;) ) Men vi hittade det inte utan kom in på värsta partystället med en massa killar som ville få in mig på barerna (Y) haha,
Men mamma mådde inte bra, så vi gick därifrån och hon ville fortsätta leta.. men eftersom att jag trodde att det verkligen inte var där, gick vi när till taxi stationen och skulle ta en taxi.
När vi åkte och åkt typ en bit, så såg jag helt plötsligt grabbarna grus , som vi letat efter :D
Mamma skrek "STOP, STOP" och taxin tvärstannade , hahha. Eftersom att mamma och morgan svamlade och inte visste vad dom skulle säga fick jag snacka med chauffören och han fattade direkt. Körde runt, stannade utanför och väntade på oss tills vi kom ut.
Vi gick in, snackade med en tjej och en kille som precis visste vem "cozemo" var. Men han skulle inte komma förens senare runt 11 tyvärr. Eftersom att klockan var typ halv 10, orkade vi inte vänta. Så vi sa att hon skulle hälsa, och sådär... (på svenska eftersom att det är en skandinavisk bar). Men vi kanske kommer dit någon annan dag, om mamma mår bra.
Sen hoppade vi in i limousin taxin igen och åkte hem (jag utan bälte eftersom att jag inta hade något att sätta den i o.o - tur att inte mamma fick reda på det. då skulle hon få spader).
Sen var vi hemma iallafall och nu sitter jag här och snackar med alla underbara där hemma.
Orkar absolut inte säga ett ord om livet här mer, men jag kan säga att jag inte längtar hem för ett skvatt iallafall. Gjorde det igår, men inte längre, här är paradiset!
Ringde Sussie i skolan idag, de satt i fysik lektionen. Hörde inte riktigt vilka som var där men någon skrek " JAG SAKNAR DIG " och jag tror det var sussie, eller frida :S vet inte ens om frida var där tyvärr. Men hur som helst, så saknar jag er med :)
Men nu ska jag unna mig värmen ute och ska nog sova snart, klockan är ju faktigst 22.18 här och jag är skit trött.
På Torsdag åker jag till Paphos, kärlekens ö :) Puss på er här hemma <3

Ofattbart.

Helt ofattbart, om 14 timmar, är jag på väg ner till Alingsås.
Om 16 timmar kommer taxin och hämtar oss.
Om 17 timmar är vi på Göteborgs flygplats.
Om 19 timmar går vårat flyg.
Om 22-23 timmar landar vi på Cyperns flygplats.
Om 23-24 timmar, kommer vi fram till vårat hotell.
Om 8 dagar är jag påväg hem igen.

Jag är lycklig, men det känns så jävla overkligt.
Nu är jag hungrig, inte ätit frukost - puss♥

Hm, bilen går tydligen inte att stänga så min låtsas pappa kan inte komma och hämta mig, vad händer om bilen inte går att fixa till ikväll... ska vi lifta till Alingsås då?